StepDown 12/5V

Pavel Kadečka pavel.kadecka@gmail.com
Neděle Květen 28 11:59:13 CEST 2006

Dnes (a vcera) jsem si hral presne s takovym menicem z nabijecky na
mobil do auta. Brouk nebyl MC, ale nejaky klon, ted uz nevim jaky.
Potreboval jsem to upravit na napajeni CD-ROM mechaniky v aute. Ta ma
na stitku 5V/1A, 12V/1,2A, coz jsou ale spickove hodnoty. Na 5V to
trvale bere tak 0,5A, ale na pokryti spicek ten menic nestacil
(CD-ROMka se furt resetovala). Po mnoha marnych pokusech, kdy jsem
zkousel vetsi elyt na vystupu i externi spinaci tranzistor, jsem
zmensil odpor Rsc z 0,5ohmu na 0,15ohmu a pak to konecne zaclo
fungovat i bez externiho tranzistoru.

Audio vystup z CD-ROM jsem zapojil do vstupu autoradia a hraje to
subjektivne dobre, ale samozrejme se do zvuku dostava bzukot z toho
menice, asi by pomohlo zvysit jeho frekvenci = snizit Ct, neni to zas
tolik slyset, tak jsem to neresil. Jinak na vypocty menicu s MC34063A
jsem nasel peknou stranku:

http://www.nomad.ee/micros/mc34063a/index.shtml

Jo a ta CD-ROMka ma ted celkove odber z 12V cca 0,5A, vic si vezme jen
kdyz vyjizdi/zajizdi suplik nebo seekuje cteci hlava.

P.K.

Daląí informace o konferenci Hw-list