heatpipe

GT5 gt5@seznam.cz
Pátek Květen 26 12:52:37 CEST 2006

Tech kapalin muze byt vic druhu, vsak vzhledem k bodu vyparovani a
ekologii se jevi propan butan pomerne dobre. Nekdy se pouziva i cpavek.
Teoreticky by jste mohl pouzit kazdou kapalinu kterou najdete ve
fyzikalnich tabulkach s bodem odparovani nekde treba -20°C az treba vami
pozadovana teplota CPU (dejme tomu 50°C). Z hlediska funkce doporucuji
toto maximum volit nizsi.

Jednoduche heatpipe a chladice skutecne vyuzivaji gravitacni odtok
kapaliny. Kdy odvod tepla je v dolni pozici a v horni pozici je vymenik.
Kapicky kondenzovane kapaliny stekaji samy dolu. Novejsi heatpipe nejsou
uplne idealni co do pouzitelnosti v pozici (stejne dojdete k tomu ze
nejlepsi je ona prvni gravitacni pozice), funguje to na principu
kapilarni vzlinavosti. Ona porovita hmota, at je to houba nebo co to je
se musi spolu s povrchovym napetim one kapaliny chovat vzlinave. Tj.
zalezi i na velikosti sterbin uvnitr toho materialu.
Takova hmota ma pak tendenci se nasaknout cela, do celeho objemu.
Paklize zajistite ze nejvetsi podil saveho materialu bude tam kde je
misto odvadeni tepla,tak mate skoro vyhrano.

Co se tyce domaci vyroby heatpipe, neni to problem. Akorat je to
zalezitost vasi rychlosti a sikovnosti.

LP.

Nojo, kdyz to potece shora dolu tak je to ok, ale v tepelnych
trubicich nekdy musi tect ta kapalina i zdola nahoru. Co jsem videl ty
drahe prumyslove vyrabene tak byla vevnitr nejaka vzlinaci vrstva,
snad keramicka, proto by me zajimalo, jestli existuje nejaka finta jak
to snadno vyresit amatersky.

Ales Prochaska