Poradte laboratorni zdroj alespon 10A (5-8V)

MK info@mcu.cz
Úterý Květen 9 17:23:18 CEST 2006

> Klidne nekomercni, to je mi jedno. Cilem nasi hry je ale neco jineho,
> nez tejden predelavat ATX zdroj na laboratorni. Zajimave je, ze kdyz
> jsme si tu vyvijeli BDM rozhrani, misto abychom je koupili, tvaril
> jste se na me jako na amaterskeho trapaka, ktery nevi co s casem.

Pokud si dobre pamatuji, tak se tehdy debata stocila na tema - "delam pouze
na Linuxu" A ja jsem pouze prohlasil, ze na rozdil od Vas pouzivam PC jako
vyrobni prostredek k obzive a nemam prilis casu na hrani. Ani nahodou jsem
si nedovolil neco rici o "amaterskem trapakovi", nebo se snad k Vam chovat
nejak nadrazene. Naopak si myslim, ze jsem se vuci Vam choval vice nez
vstricne, ze :)))))

A k tomu "tydenimu predelavani" - na stole mam jiz tri roku zdroj predelany
z 350W ATX, doplneny o linearni regulaci a schopny dodat cca 8-10A na 28V.
Uprava spocivala ve vymene diod a kondenzatoru v 12V sekci, vyhazeni vetsiny
balastu z 3 a 5V sekce, uprav regulacni smycky. Linerani stabilizator byl
doplnen klasicky s komparatory  pro napetovou a proudovou regulaci. Vlastni
ATX zdroj vlastne funguje jako spinany predregulator. Cela uprava dve
vikendova dopoledne a cenove vysla na par stovek. Dodneska jsem si k tomu
nespachal ani schema :))))

S pozdravem
MK