[OT]Obohacovani uranu, jaderne technologie a tak?

Pavel Kořenský pavel.korensky@dator3.cz
Pondělí Květen 1 02:12:08 CEST 2006

No, já nechci na odborném fóru rozpřádat politickou debatu, ale IMHO to
zase tak špatně vymyšlené nebylo.
Útočné plány Varšavské smlouvy počítaly s rozhodujícím tankovým úderem
vedeným jednak od nás a ve druhém směru z NDR a současný posun ruských
záloh z Ukrajiny do ČSSR a NDR. Podle těch plánů měla být vojska VS za
týden na pobřeží Atlantiku.

Takže celkem nemám NATO za zlé, že plánovalo zaminování části Bavorska
nebo destrukci Vltavské kaskády jaderným úderem, aby se pro posily
druhého sledu ze SSSR vytvořila poměrně problematicky průchodná oblast
povodí Vltavy.

Byla studená válka a není se co divit, že plány obou stran nebraly moc v
úvahu životy prostého obyvatelstva. Já osobně bych také dneska kývnul,
pokud by někdo nabídnul jaderné zaminování pobřeží Severní Afriky,
Blízkého Východu (s vyjímkou Israelské "kapsy" a Turecka) a hranic mezi
Ukrajinou a Ruskem.
Tudy bude totiž bude veden konflikt v historicky poměrně krátké době.
Tedy pokud dostaneme rozum a přestaneme se bratříčkovat se sběří typu
Palestina, Irán a podobně. Pokud ne, tak bude konflikt veden z druhé
strany a bude to podstatně méně veselé, za to rychlejší.

Zdraví PavelK