Zkusenosti s Ethernutem

pavlu@hwserver.cz pavlu@hwserver.cz
Středa Březen 29 11:52:00 CEST 2006

Zdravim,

> Predem dekuji za mnozstvi informaci.

Neni zac:).

> Ja mam WinAVR 20060125 a Ethernut 4.0.3

Myslim, ze muzete pouzit i jeste novejsi WinAVR, alespon ja ted uzivam
neco primo z unora tohot roku...

> U toho webportu je totiz ke stazeni i zkompilovany .hex, proto jsem si
> myslel, ze kdyz ho primo napalim do megy, ze to pobezi. Abych vyloucil
> alespon pro zacatek chyby a problemy pri kompilaci. Ted prave nevim,
> jestli
> ten hotovy hex chodi a jestli teda mam hledat chybu v HW (ktera tam klidne
> muze byt)

No to muze byt HW, ale i presto, ze tam ten hex je, tak nemusi byt uplne v
poradku, opravdu jsem jiz pri uvadeni nekolika stabilnich verzi jiz
zaznamenal, ze nekdo reportoval docela zavazne chyby ve webportu:(.

> No jo, ale na to musim nejdriv rozchodit ten kompilator.

Jasne:).

> To snad jo, instaloval jsem to a konfiguroval podle manualu...

> Jojo. Ale ja jinak delam v Code*Vision, takze WinAVR jsem stahnul kuli
> ethernutu a musis se s nim nejdriv skamaradit ;-)

> OK, nerikam, ze ne, to byl jen prvni dojem. Treba az se s tim naucim bude
> se
> mi to taky libit.

:).

> No, tohle zni lepe nez to na prvni pohled vypada. Tak jsem zvedav jestli
> rozhejbu.

Snad jo:).

> Verze softu viz. vyse, hlasky treba tady:
> (uz jsem to ale dost rozvrtal, asi bude nejlepsi cely system smazat a
> nainstalovat znova)

Nejlip teda zacit znova nacisto:).

> avr-gcc -c -mmcu=atmega128 -Os -fno-delete-null-pointer-checks -Wall
> -Wstrict-prototypes -Wa,-ahlms=rs232d.lst   -I../../include  rs232d.c -o
> rs232d.o
> rs232d.c: In function `NutAppMain':
> rs232d.c:185: warning: implicit declaration of function `NutNetIfConfig'
> avr-gcc rs232d.o -mmcu=atmega128
> -Wl,--defsym=main=0,-Map=rs232d.map,--cref
> -L../../lib ../../lib/nutinit.o -lnutpro -lnutos -lnutarch -lnutdev
> -lnutfs
> -lnutnet -lnutcrt -o rs232d.elf
> C:\PROGRA~1\WINAVR\BIN\..\lib\gcc\avr\3.4.5\..\..\..\..\avr\bin\ld.exe:
> [...]

Tohleto by znacilo chyby v nutu, je mozne, ze nemate vhodnou verzi
compileru a nutu, jak budu doma, tak Vam poslu verze WinAVR a Nutu, ktere
pouzivam.

> ------------------------
>
> httpserv.c: In function `NutAppMain':
> httpserv.c:554: error: `devEth0' undeclared (first use in this function)
> httpserv.c:554: error: (Each undeclared identifier is reported only once
> httpserv.c:554: error: for each function it appears in.)
> httpserv.c:568: warning: implicit declaration of function `NutNetIfConfig'
> make.exe: *** [httpserv.o] Error 1

Problem devEth0 je mi jasny, to znamena, ze zdrojak webportu neni
synchronizovany s ethernutem. V tom pripade je prvni jasna chyba ve
webportu:).

> OK, diky. Ja jsem koukal na ten CharonII a mel by byt hardwarove identicky
> ethernutem.
> Tak jsem se chtel zeptat, jestli byste tam nemel nejaky
> ukazkovy

Ted Vam nic poslat nemuzu, nejsu doma, ale na webu HW group je ukazkovy
program  Charon 2 DB peripherals demo volne ke stazeni, je to sice na
starsi verzi nutu, ale bude urcite chodit, pokud neni problem ve vasem
HW:).
Je tam podminka mit pristup k RS232, aby jste si nastavil sit a nebo
proste sit prizpusobit nastaveni IP, MASKy, GW dle dema...

> zkompilovany programek, ktery urcite chodi a ja bych ho tam nahral a
> overil
> tak jestli nemam chybu v HW a pak bych zacal ladit kompilator.

Taky bych mohl, ale u toho dema je to zclea jasne a lepe resene, nez moje
pokusy ciste pro mne:)...