Popisky soucastek s indexem

Jirka hwko@centrum.cz
Úterý Březen 28 21:18:20 CEST 2006

BuFran napsal(a):

>   Muzete se trosku rozepsat jak to nainstalovat ? Uvnitr zipacu jsou
> jakesi Konfiguracni soubory OOo a nejdou spustit :(
>
>   Prave resim tez kresleni schemat v Ooo a muzu rict, zlate dobre
> wordovske malovatko. Ooo Draw ma nejaky divny pristup k mrizce,
> symboly furt ruzne "poskakuji" a nedrzi na care. Ve wordu jsem zapnul
> funkci "pripnout k objektum" a cara drzela pevne. Ty avizovane soubory
> jsem stahnul, je tam i navod, nicmene je to cele ve francouzstine :(
> Tomuto jazyku bohuzel nevladnu. Neni nekde cesky popis jak na to ?
>

>   Strasne moc dekuji za zaslani odkazu, moc mi to pomuze :)

Tedy anglicky:
http://hu.openoffice.org/servlets/ProjectDocumentView?documentID=3034 -
pro tento pripad popis plati vicemene od bodu 2

Nejde o "konfiguracni soubory", ale o vlastni objekty z galerie ve
vnitrnim formatu OOo

Co se mrizky tyce: nemel jsem s ni nikdy zadne problemy, na OOo Draw
jsem presel z Corelu 3 (ve WXP v nem nebylo mozno ukladat soubory) a
vsechno slo v podstate intuitivne. Nicmene mrizka a jeji chovani ma radu
moznych nastaveni, doporucuju projit vsechny "karty", pripadne precist
knizky ci manualy (nebo vyborne udelany kontextovy help).

"Pripinat" se mohou ruzne veci k ruznym, nejde jen o objekty, ale o
konkretni zachytne body na objektech, jichz je defaultne nejaky
(omezeny) pocet, ale da se jich do daneho objektu libovolne mnozstvi
pridat. Viz napoveda v OOo ("Panel zachytnych bodu" a souvisejici), uz
jsem to tady tusim taky popisoval, urcite neco bude v knizkach nebo
on-line manualech (ty ale anglicky). Toto je naprosto nutne udelat treba
na koncich vyvodu soucastek. Jsem presvedcen, ze na webu dostupne prvky
tam nic takoveho nemaji a nelze pak vyuzivat automatickeho "upinani"
car/spojnic na ne, aby se to chovalo alespon castecne jako schematicky
editor.

Jinak pokud budete mit problem, pak vezte, ze je tak v 99% pripadu mezi
zidli a klavesnici, ne v OOo (i kdyz samozrejme neni bez chyb).

Zaverem ale opakuju, ze si myslim, ze ani OOo Draw, ani jakykoliv jiny
(vektorovy) editor nemuze pri malovani elektrickych schemat poskytnout
takovy komfort, jako k tomu urcene specializovane programy.

--
Jirka