DRM na starem prijimaci (Re: digitalizace = konec ?)

Marek Peca marek@tynska.cuni.cz
Úterý Březen 28 19:35:51 CEST 2006

Dobry vecer,

On Tue, 28 Mar 2006, Vladimír Anděl wrote:
> Mezifrekvence u klasickych prijimacu je tvorena nekolika dvojicemi LC
> obvodu, ktere jsou vazany kritickou vazbou. Takze charakteristika tech
> vazanych obvodu ma priblizne plochy vrchol a sirka pasma je dana velikosti
> vazby. Obe civky jsou ladene na stred pasma a sirce pasma musi odpovidat i
> tlumeni tech civek. Pokud civky jen zatlumite, dosahnete podkritickou vazbu
> a krivka propustnosti se zakulati. Pri tom klesne selektivita a zesileni.
> Musel by ste soucasne se zatlumenim zvetsit vazbu mezi LC obvody. Pokud je
> [...]

dekuji za osvetleni. Vazba je ve VEF-206 kapacitni, ale priznam se,
ze je mi milejsi spis jen zavrtet s jaderky civek, nez pridavat
odpory a menit kondenzatory. Snad to nezkazim :-).

Jinak ta rada s rozmitacem a zvukovou kartou se mi moc libi, xoscope
pod Linuxem sice pilu asi neumi, ale prave jsem vyrabel DSB modulator
pro mereni 0..10kHz velicin pres zvukovou kartu v presnem realnem
case, tak to nebude problem doprogramovat.

Mockrat dekuji a zdravim,
Marek P.