DRM na starem prijimaci (Re: digitalizace = konec ?)

Tomas Svoboda tomaw@volny.cz
Úterý Březen 28 08:40:16 CEST 2006

Ted na to DRM radio neni moc casu, ale uz mam nakoupenych hromadu veci tak
to musim dat dohromady.
Jak jsem zjistil je tak pro uspesny prijem je potreba i docela slusna
linearita vsech stupnu .Trochu jsem prostudoval jak ta modulace funguje a je
to teda vec.

Docela hezky popis a vypocty radia jsou  v knize Moderni radiovy prijimac z
BENu.

Tomas Svoboda

----- Original Message -----
From: "Marek Peca" <marek@tynska.cuni.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Monday, March 27, 2006 6:37 PM
Subject: DRM na starem prijimaci (Re: digitalizace = konec ?)

Dobry den,

jsem rad, ze tu nekdo znovuotevrel tema prijmu DRM.

V sobotu jsem zase experimentoval, bohuzel zcela bezuspesne. Misto
VEF-206, na kterem jsem "chytil" nekolik stanic az na zvuk (MSC se
nechytlo), patrne z duvodu prilis uzke mezifrekvence, jsem zkusil
germanioveho japonce za 100Kc a tam se nechytlo uz vubec nic, zrejme
zcela utopeno v ruseni a interferencich.

> No jinak na AM se ma taky vysilat digitalne a uz i par stanic vysila.  K
> tomu potrebujete pocitac se zvukovou kartou a stare radio, ze ktereho se
da
> vytahnout nezdetekovany MF signal. U integrovanych prijimacu vetsinou
> detekce probiha uvnitr brouka a muzete tak nanejvys pouzit nezesileny
signal
> z filtru. U stareho radia zakroutite jadyrkama v mezifrekvenci a naladite
si
> potrebnou sirku pasma.

Tak, tohle by me zajimalo. Rekneme, ze bych chtel rozsirit mf u toho
VEF-206. Jak na to? Cetl jsem tu v konfere dva navrhy,
1. zatlumit rezonancni obvody
2. ten Vas, poladit civky.

Jsem bohuzel analogovym diletantem, tak nemam predstavu o postupu,
abych to vice nezkazil nez zlepsil. Mel byste na to nejakou metodiku?

Dekuji a zdravim,
Marek P.