Radic 4 krokovych motoru.

Libor Kavan lkavan@krkonose.cz
Sobota Březen 25 20:12:34 CET 2006

At 18:58 25.3.2006 +0100, Jiri Bezstarosti wrote:
>Ono to funguje stylem prikaz-odpoved. Tedy vypise O.K. az dojede kam ma
>a nebo se nastavi co se ma, pak se zada dalsi prikaz a zase jede. Tedy
>prodleva tam je. Ale na druhou stranu nemusi byt moc velka, protoze i
>100B na 115200bps se prenese ani ne za setinu sekundy.

No jo, jenze pokud se pojede na vyssi rychlost, musi byt nastavena nejaka
akcelerace/decelerace, aby se krokac rozebihat a brzdit. Takze nastavim
parametry pohybu pro kazdou osu, spustim. Motory se rozjedou, dosahnou
nejake rychlosti a pak dobrzdi na minimalni rychlost a zastavej. Hned na to
sice navazuje dalsi usecka, ale ta se zase rozjizdi z minimalni rychlosti. A
to je prave problem, proc je to pro CNC tezko pouzitelne. Tam je potreba
bufferovat prikazu dopredu a pokud je uhel navazujici usecky takovy, ze
dovoli pokracovat zmenou rychlosti tak, aby zadny motor neprekrocil
nastavenou akceleraci/deceleraci, vubec se nezastavuje a jede se dal jinyma
rychlostma.
Na CNC tehle procik sice neni moc vhodny, jinak je to ale kazdopadne
zajimavy a pekne vymysleny (teda, az na ten PIC, samozrejmne ;-) Vypada to
lepe nez controllery z Microconu a taky je to za uplne jinou cenu ;-)
Nehlede na to, ze Microconni controller ridi jen jeden krokac.

BTW:Nas controller MegaCNC kontinualni navazovani bloku samozrejmne zvlada ;->

S pozdravem           with best regards
 Libor Kavan, Dlouha 421, 543 03 Vrchlabi III,Czech republic
 Phone & Fax:+420 499 426 232       http://www.techtronex.cz