Jaky MCU do prumysloveho prostredi?

Petr Simek psimek@jcu.cz
Úterý Březen 21 11:14:50 CET 2006

On Tue, 21 Mar 2006, Jan Waclawek wrote:

> Mno tak toto je presne ten problem. Kto Vam kedy povedal ze k 80C2051
> NETREBA poriadny resetovaci obvod??? Ak sa tak stalo, treba dat
> dotycnemu rychle po papuli...

Podivejte se nekdy do DS k temto obvodum jak jsou tam kresleny jednoduche
zpusoby resetu pres RC clanek. Mozna jste to jeste nikdy nevidel a budete
velice prekvapeny.

> Toto je presne ten problem, za kazdu cenu usetrit. Potom dopadnete ako
> tuto kolega RadekCX s usetrenym MAX232 na PICku. OK, len do toho,
> setrite, ale len ak _presne_ viete co robite.

Nechapu jak souvisi zapomenuta inverze s pouzitim RC osilatoru v aplikaci
kde nezalezi na presnosti casovani. V tom bude asi nejaky skryty jinotaj ?

> [...]
> maloktory vyrobca to naozaj vie tak aby to bol dobry ekvivalent
> externeho resetu. Zalezitosti ako watchdog odvodeny z hodin procesora su
> vyslovene smiesne, ba dokonca podvod na uzivatelovi (nechcem zabrdnut do
> debaty ci pouzit WD alebo nie, podla mna je odpoved jednoducha, pouzit
> ak je to adekvatne inak nie). O presnosti a spolahlivosti interneho RC
> oscilatora som tiez ochotny hovorit len za predpokladu, ze sa za ne
> vyrobca zaruci s uvedenim podmienok pouzitia (teplotny a napatovy rozsah
> resp. zavislosti, a to nie ako typicka ale ako maximalna hodnota).

O WD jsem nic nepsal. BOD a reset mi u AVRek funguje vyborne, mozna to pro
vyrobce procesoru nebude az takova tezka uloha jak se Vam zda. Nejsem si
jisty proc by oscilator s externim Xtalem mel byt spolehlivejsi nez s RC
clankem - nebude to spis otazka budiciho obvodu v MCU ?