Zahada s RS232

RVsoft rvicek@quick.cz
Pondělí Březen 20 16:34:02 CET 2006

Jan Waclawek napsal(a):

> Viac toho nemate?

Nemam, musim napsat nejaky softik, ktery mi to otestuje - takhle to
musim klofat rucne jeden z adruhym. A vzhledem k cerstve
preinstalovanemu PC tu na to jeste nic nemam.

> A ako je to zapojene?

Je to prachobycejny prevodnik jen odpor 10k a dve rychle diody - z 5V na
Rx a z Rx na 0V. Takze by nemelo byt nic invertovaneho. Myslim, ze v
log.0 je Tx na -12V a v 1 je na cca +12V ne?

> Ake PICko? UART je hardwarovy alebo softwarovy?

PIC16F627 zapojene je na HW UART a komunikuji 2400 8N1.

> Nesetrili ste nahodou na MAX232?
To ano, ale neprijde mi, z eje problem v tomhle. Na jednu vstupni linku
mi bylo MAX232 lito.

> Nejde to PICko omylom z vnutorneho
> oscilatora namiesto z krystalu?

Ne oscilator je OK - to by se mi ani ten displej nezinicializoval.

> Ten display je zapojeny 4-vodicovo alebo
> 8-vodicovo?

4 vodice

Nie je to nejaky netypicky display?

Neni - mam ho i v citaci (vlastnorucne programovanym) a tam jsem se k
nemu choval normalne. Oznaceni EL1602B-FL-YBW.

> Inak, perverzne riesenie, urobte prevodnu tabulku :-)

Zatim si to nechavam jako posledni moznost - pak uz jen skocit z okna.

Me je divne, ze ty zobrazovane znaky jsou jakoby ob jednu hodnotu. Tedy
kazda druha je spravne za sebou - pominu-li to co bylo puvodnim znakem.
Takze nejaka logika v tom preci jen je.

RadekCX