RE: Jak složite je postavit ohmeter pro mereni vekych odporu ?

Marek Pavlu pavlu@HWserver.cz
Sobota Březen 18 19:18:00 CET 2006

Zdravim,

No jo, nektere prenosove metody dnešních komunikaci me docela dostaly, ale
tam se temer vzdy jede podle toho, ze se zna treba vlastní/modulace atd.,
takze to pak lze korigovat, ale kdyz na vedlejší katedru u nas maji
biofizikove merit jakysi zivy tentonoc, o kterem nikdo nic nevi, protože se
jeho biopotencialy teprve zkoumaji, tak například potrebuji dosti
protichudne pozadavky, vstupni odpor tak 10^12, lepe vsak 10^15 a sumove
napeti max. 1nV ale lepe i min.

Velkym problemem se stava uz i takova vec, ktere si bezne nevsimnete, totiz
ochranna dioda nebo nejaky obvod proti zniceni vstupniho tranzistoru
prepetim...

Tohle se pak tezko splnuje a zatim se k tomu vyuziva INA116, kdyby vsak
nekdo vedel o metode, jak tyhle pozadavky zajistit a neutrati 1e7 USD, tak
sem s tim:))).

Takovou uroven sumu by mohl urcite zajistit Josephsonuv kvantovy jev, kdy se
napeti da primo prevest na kmitocet a naopak.

Dokonce je jiz "navrh" na zkonstruovani ciste kvantoveho lineárního A/D
prevodniku, kdy napeti by se merilo pres frekvenci a umera je prisne
linearni v celem rozsahu. Sranda je v tom, ze takovy A/D by potreboval
hezkou radku Josephsonovych prechodu a experimenty jsou to pri nízkých
teplotách:)...

Navic by asi nesplnil pozadavek extremne vysokeho vstupniho odporu, alespon
se mi tuhle informaci nikde nepodarilo vydolovat, proste takovou nezajimavou
vec nikdo nikde nepopisuje:(((.

S pozdravem,
                Marek Pavlu