Re: Jak složite je postavit ohmeter pro mereni vekych odporu ?

gatilo gatilo@centrum.cz
Pátek Březen 17 15:13:50 CET 2006

17.3.2006, 14:45:40

Vas jmenovec Pavel Novotny vam poslal tuto odpoved:

"....Pokud to ma byt obecny ohmmeter tak to cele stoji a pada s navrhem zdroje
proudu od cca 1mA do 1pA, problem je jednak rozsah 9dekad a....."

Tady jasne vidite ze to co predpokladate vy, tedy rozsah 3 dekad jiz
nemusi predpokladat ten kdo vam odpovida.

Ja mam bezny citac s rozlisenim 8 mist a presnosti 10E-6, a chci si k
nemu postavit udelatko pro mereni malich indukctnosti a kapacit. Pokud
budu trvat na tom ze me udelatko ma merit s presnosti a rizlisenim
radove stejnym jako ten citac, mel bych svuj problem nejspise
konzultuvat s doktorem Chocholouskem (nebojaksetenchlapjmenoval).
Pozadavek na presnost mereni je naprosto zakladni udaj, mnohem
dulezitejsi nez k cemu to udelatko pripojite. Slozitost a cena je s
presnosti svazana vice nez tesne. Nekde jsem kdysi cetl ze kazde
zviseni presnosti na dvojnasobek znamena zviseni ceny 10x!

Abych jen nekritizoval, nejjednodusi cesta k mereni velkych R je IMHO
mereni proudu pri velkem napeti, cca 0,1-1kV. v nejprimitivnejsim
pripade tedy jen dioda a kondik pripojeny na 230V, presnost odhaduji
tak 1-5%. A zobrazeny udaj musite prepocitat. Vadi vam to ? Je
dosazitelna presnost vyhovujici ? A neni "vysoke" napeti na zavadu ?
No a jsme zase u te specifikace v dotazu.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo@centrum.cz