Re: Jádro pudla (Cernobily svet) :-)

Ales Prochaska prochaska@alsoft.cz
Neděle Březen 5 10:21:12 CET 2006

> Theade nesleduji, ale tohle i nedá.
> Co podle vás měli změnit, přidat do C typovou kontrolu, fajn tohle vaše
> přáni vyslyšeli a přišli s C#.

Ano, C# je evolucni reseni toho co se nedalo prosadit skokove.
Osobne to celkem vitam i kdyz bych si dovedl predstavit lepsi reseni,
v tom C# zustava spousta podivnych reliktu.

> [...]
> proti srsti z pohledu efektivnosti a rychlosti kódu, i když z pohledu
> dnešních CPU nejde o rozhodující problém, možnost dostat se k "zdrojáku" mi
> vyhovuje, ale pro profesionální vývojáře musí jit o černou můru. MS zavede v
> .NET silné šifri pro kontrolu licencí a na druhou stranu stačí kod prohnat
> res Reflektor najit v zdrojáku v C# nebo VB příslušné místo kde se volá ona
> funkce .NET, zaremovat, znovu přeložit a je vymalováno. Jasně stejné věci
> jsou i v p-codu asembleru atd. nicméně, když použiji IDA čí jiný decompiler

Jak se to vezme. Projekt od takoveho milionu radku vys muzete mit
klidne cely ve zdrojaku (nekomentovanem) a krome upravy nejakych
drobnosti s nim stejne nic neudelate :-)))

> Na to jste přišel jak? Asi by jste se divil v čem všem je psaný kod v
> různých bazmecích , které najdete v letadlech. Nezapomínejte, že většina
> letadel co dnes léta byla navržena v 60 a 70 letech a řada věcí pochází
> koncepčně a kupodivu i programově z tohoto období. Řada věcí se mění, ale
> řada věcí zůstává, jsou totiž ověřený, chyby jsou vychytány tak proč si
> přidělávat problémy.

Nerikam, ze je vsechno napsane v Ade ale treba v systemech rizeni
letoveho provozu je to skoro standard, cely "firmware" vrtulniku
Comanche, rada modulu v Airbusech, v Boeingu 777 skoro vsechno (rika
se mu Ada plane), spousta avioniky od Honeywellu, kdyz uz jste u tech
vlaku tak Pendolino sice ne ale TGV ano. Je toho zamozrejme vic, ale
pamet je derava. Na netu to urcite bude.

Ales Prochaska