Re: Jádro pudla (Cernobily svet) :-)

Ales Prochaska prochaska@alsoft.cz
Sobota Březen 4 17:56:03 CET 2006

Ja si myslim, ze chyby v programovani jsou jeden ze zdroju
bezpecnostnich chyb jakehokoliv systemu, tedy i vsech verzi OS Windows
a Linux. Toho je ve Windows i *nix tak nejak nastejno.

(Dalsi zdroj chyb vyplyva z chyb a nedomyslenosti navrhu, jejich
cetnost roste s velikosti systemu (coz je parametr velmi dulezity,
napriklad ITSEC primo definuje pro systemy verifikovane na urovni "A",
ze musi byt dostatecne male). Tady vsechno hraje proti Windows.)

Abych se vratil k chybam programovani - jejich zdrojem jsou lidske
chyby pri programovani a v mnohem vetsi mire pri udrzbe (zmenach,
vylepsovani, opravovani jinych chyb). Rade techto lidskych chyb muze
zabranit spravne zvoleny programovaci jazyk. S velikosti programu
roste pravdepodobnost udelani chyby vic nez linearne a ja tvrdim,
ze pro kazdy jazyk existuje maximalni velikost programu ktery se v nem
da napsat, pak se jiz stane hlidani chyb neunosnym. C vcetne vsech
klonu podle me patri z tohoto hlediska k tem horsim jazykum.

Vlastnosti C ktere generuji tento potencialne nebezpecny kod
(nevyuziti nekterych hw kontrolnich systemu) zarazuji mezi chyby
programovani, nebot i volbu jazyka radim mezi programatorske ukony.

Ales Prochaska