Re: Jádro pudla (Cernobily svet) :-)

Ales Prochaska prochaska@alsoft.cz
Sobota Březen 4 11:23:07 CET 2006

Ale jiste.

Problem neni v tom, ze by snad bylo tezke pochopit jak to funguje,
nakonec jsem to pochopil i ja

Problem je v tom, ze v C se na pole (a pametove stuktury obecne)
nenahlizi jako na entitu ktera ma velikost a se kterou se smi delat
jen urcita presne vymezena mnozina operaci, ale na proste na kus
pameti do ktere nekam neco dam a casem to zase vyndam, v kazdem
okamziku budu vedet co to je, jak je to velke a budu to davat na
spravne misto. To je hezke do okamziku kdy manipuluji s konkretnimi
datovymi strukturami, kdy vim, ze treba pocet lidi v budove je
unsigned int a hotovo. Jakmile se ale v takto pochopenem kodu udela
zmena (udelam z toho treba struct), musim si sam vyhledat vsechny
zavislosti a opravit je. Pripadne chyby se projevi (v lepsim pripade)
az pri testovani kodu, protoze prekladac proste nema dost informaci o
tom co jsem zamyslel udelat a bere moji predstavu, ze kus pameti o
delce L z mista A na misto B kopiruji za urcitym spravnym ucelem a
rozhodne nikdy ne omylem. No a protoze bezpecnost cehokoliv zavisi
hlavne na poctu chyb v navrhu a provedeni, je zminena souvislost
myslim zrejma.

Milovnik kryptickych kodu pouziva vsechny mozne vlastnosti jazyka za
uvelem dosazeni co nejhutnejsiho kodu. Mnou preferovany je opak tohoto
pristupu, kdy se programator bez zbytecneho setreni pismenek snazi o
prehledny kod ve kterem je jasne co se dela napred a co potom a kde se
to da pripadne snadno zmenit.

Ales Prochaska