Baterie Li-Ion

Stanislav Jurnečka sjurnecka@volny.cz
Čtvrtek Červen 29 10:40:49 CEST 2006

Diky za odpoved

> LiIon clanek ma nominalni napeti 3.6V (Lipol 3.7V) a konecne
> nabijeci napeti 4.1V (lipol 4.2V). S tim, ze lze lion nabijet
> za cenu mensi zivotnosti nabijet i na 4.2V.

Nabijecka ma udavane 4,2V 700mA

> Tyhle typy baterii nemaji zadne vyrazne koleno na zacatku vybijeni a
> napeti baterie temer linearne klesa s tim jak ji vybijite (to
> plati pro nejake rozumne vybijeci proudy kdy se prilis
> neprojevuje Ri). Konecne vybijeci napeti je dobre nepodlejzat
> 3V u lionu a 3.3V u lipolu.
>
> Z toho je jasne, ze dosahnout napeti 3V je mozne jen pokud
> bude uvnitr baterie nejaky stabilizator - to je mozne ale
> narazi to na to ze by musel mit minimalni vlastni spotrebu
> aby baterii nepodvybil. Pokud se totiz tohle stane je baterie
> na vyhozeni.

Nevim zatim na jakou hodnotu ma fotak nastavenu indikaci vybite baterie, pri
prave nabitych Ni-Mh akumulatorech vyfoti ale jen par obrazku coz muze
souviset i s Ri. Odhaduji ze to bude kolem 2,4V

> U jednoclanku prichazi do uvahy ochrana pred prebitim a
> podvybitim. A nebo by to mohla byt napetova svorka aby mereni
> clanku nebylo zatizeno ubytkem na silovem konektoru. Ale to
> neodpovida tomu co jste nameril.

U te baterie Uniross se zrejme nabiji primo clanek a vybiji se pres "neco
uvnitr", ale jak je to u tech baterii ktere stredni vyvod pro nabijeni
nemaji a presto udavaji napeti 3V to by me fakt zajimalo :-)

Standa