Baterie Li-Ion

RV vicek.radek@cpost.cz
Čtvrtek Červen 29 09:36:05 CEST 2006

No zacnu asi od konce...

LiIon clanek ma nominalni napeti 3.6V (Lipol 3.7V) a konecne nabijeci napeti
4.1V (lipol 4.2V). S tim, ze lze lion nabijet za cenu mensi zivotnosti
nabijet i na 4.2V. Tyhle typy baterii nemaji zadne vyrazne koleno na zacatku
vybijeni a napeti baterie temer linearne klesa s tim jak ji vybijite (to
plati pro nejake rozumne vybijeci proudy kdy se prilis neprojevuje Ri).
Konecne vybijeci napeti je dobre nepodlejzat 3V u lionu a 3.3V u lipolu.

Z toho je jasne, ze dosahnout napeti 3V je mozne jen pokud bude uvnitr
baterie nejaky stabilizator - to je mozne ale narazi to na to ze by musel
mit minimalni vlastni spotrebu aby baterii nepodvybil. Pokud se totiz tohle
stane je baterie na vyhozeni.

U jednoclanku prichazi do uvahy ochrana pred prebitim a podvybitim. A nebo
by to mohla byt napetova svorka aby mereni clanku nebylo zatizeno ubytkem na
silovem konektoru. Ale to neodpovida tomu co jste nameril.

Jinak nabiji se systemem CC/CV - tedy napetovy zdroj s proudovym omezenim.

RadekCX
www: http://www.cncnet.info
e-mail: rvicek(at)quick.cz
ICQ: 210139531 nebo 296212824