Programovatelny H-mustek

Jiri Bezstarosti jiri@bezstarosti.cz
Úterý Červen 27 15:00:09 CEST 2006

Tak jo :). To Pcko ma maximalni povolene napeti G proti S +/-8V, tedy
nemohu mu G stahnout hrube k zemi, pokud to chci napajet i vice nez z
8V. Takze si udelam proudovy zdroj 15mA (minus autobus), ktery to taha
pres odpor 330R a mam na G maximalne -5V od napeti na BRIDGE+ (maximalne
pisu proto, protoze mohu mit i mensi napajeni). Tohle je situace, kdyz
je proudovy zdroj zapnut, tedy kdyz pres ty 2k2 povolim jeho funkci. No
a kdyz na tom PIC shodim vyvod do 0, tak mam bazi toho tranzistoru za
2k2 v nule a proudovy zdroj tim vypnu.

Zkusim to jeste popsat uplne jednoduse. Predstav si proudovy zdroj
postaveny ze dvou tranzistoru a dvou odporu. Takze do nej tady patri 2x
BC846B, 2k2 a 47R. Tech 2k2 si predstav pripojenych ke kladnemu
napajeni. Takhle kdyz by chtelo napeti na tech 47R nahoru, je na bazi
tranzistoru co je pripojena k tomu 47R dost napeti k otevirani toho
tranzistoru a tak to ten druhy zavira a totez opacne. Zkratka to udrzuje
na tech 47R konstantni napeti (napeti prechodu BE) a tim tece odporem
47R konstantni proud a tim odporem 330R take :).

Takze ve vysledku v tomhle zapojeni dokazu zapnout a vypnout proudovy
zdroj a kdyz ho zapnu, tak otevru ty Pcka a kdyz ho vypnu, G na tech
Pckach se tim odporem 330R vrati ke kladnemu napajeni mustku. No a co
vice, neprekrocim tim maximalni povolenou vykonovou ztratu tech odporu v
SMD a pritom je to dost rychle (odpory dost male), aby se G se nabijel a
vybijel tak rychle, aby mi moc nezustaval ztratovy vykon na tech
MOSFETech pri prepinani a ty netopily :).

No a tech 10k je tam jen proto, ze po resetu ma PIC vsechno jako vstupy,
tedy at je mustek urcite po zapnuti zavreny a jsou primo naveseny na
brany PIC, aby mi to nedelalo napetovy delic.

Jak rekl klasik: "Jednoduche, ale jak ucinne !" :).

--
Jiri Bezstarosti