RE: OT - Denni sviceni, WAS: Halogenová žárovka při 1/4 výkonu

V P vvitty01@seznam.cz
Sobota Červen 17 07:55:26 CEST 2006

Musim Vas zklamat, ale prave svetla jsou jeden z bloku, ktery je treba vymenit za evropske provedeni, aby bylo mozne auto _legalne_ prihlasit. Ze si je kutil nekde pujci a pak vrati originaly uz je druha vec. Proto je taky velice komplikovane prihlasit auto, ktere nemelo evropske provedeni.

Rozdil mezi svetly pro denni sviceni a standardnimi svetlomety (nedej buh mlhovkami) je ve vyzarovaci charakteristice. Neni treba, aby ty svetla osvetlovaly hlavne silnici. Pokud chcete mermomoci setrit, kupte si je za ten litr co stoji a namontujte na auto. Budete tak videt a usetrite ony "drahe" zarovky z hlavnich a zadnich svetel.

Je zajimave sledovat, jak se kolem prinosne zmeny (jedne z mala v novem silnicnim zakone) hned najde dav "chytraku", co musi byt jini za kazdou cenu. Doufam, ze v tomto pripade budou prislusnici dostatecne aktivni, auto s takovymto osvetlenim v kolone ostatnich totiz neni videt, navic cekate ze ostatni budou svitit.
Sviceni mlhovkami a / nebo parkovackami je z podobne kategorie - neni videt. Opravdu je nutne byt jiny za kazdou cenu??

A ciste pro informaci tech "chytraku", spatna (rozumej nepredpisova) funkce osvetleni je zavadou katgorie A - vozidlo neni zpusobile k provozu na pozemnich komunikacich. Pokud by doslo cizim zavinenim k nehode a druhy ucastnik bude tvrdit, ze jste mel podivne ztlumena svetla, pri odhaleni takovehoto zarizeni mate slusnou sanci na vinu alespon 50/50 s odmitnutim plneni ze strany pojistovny. Opravdu se to vyplati?

S pranim bezpecne jizdy
Vvitty