Polovodicovy VHF/UHF zisilnovac (bolo reflektometer)

Daniel Valuch daniel.valuch@wanadoo.fr
Čtvrtek Červen 15 22:36:25 CEST 2006

...nehadam sa, argumenty su jasne, ale napriek tomu si len z cisto
pedagogickeho hladiska dovolim odporucit nasledovne citanie
http://www.freescale.com/files/rf_if/doc/data_sheet/MRF6P3300H.pdf
Je to datasheet vykonoveho tranzistora. Vsetky ostatne su velmi podobne.
V sucasnosti su k dispozicii rozne modely pre rozne aplikacie z ktorych
sa da vytiahnut aj 300W na kus. Vyrobca udava zmerane S parametre pre
bezne pracovne body, takze si kazdy moze vypocitat vlastny zosilnovac.
Okrem toho je v spominanom datasheete aj priklad konstrukcie
sirokopasmoveho zosilnovaca.
Minimalne pre mna neexistuje nic jednoduchsie ako zobrat suciastky a
osadit ich na plosak, pripojit k tomu standardny zdroj 28V-xA, vstupny
kabel, vystupny kabel, hotovo.
Pre mna takisto neexistuje nic jednoduchsie ako robit transformatory a
VF komponenty z usekov vedeni. Ked clovek vie co robi tak tam nie su
ziadne prekvapenia, nic netreba ladit a vsetko funguje. Naco vylamovat
dosky z pouziteho kondenzatora zo smetiska? Naco navijat cievky a starat
sa ci ich neprerazi?
Cirkulator stoji od ca. 100eur/kus pri odbere 1ks (novy, oficialne
kupeny), ale nie je vzdy potrebny. Tranzistor znesie urcite mnozstvo
odrazeneho vykonu a vhodne elektronicke ochrany ktore nestoja nic naviac
sa o neho dobre postaraju.
Nehadam sa ani nevnucujem svoj nazor, len som chcel ukazat ze
technologia medzicasom pokrocila a vacsina hlboko vrytych a dlhodobo
udrziavanych mytov, ktore sa medzi radioamatermi traduju z generacie na
generaciu uz davno neplati a ked ich pocuvam tak sa mi nozik vo vacku
otvara...
b.

p.s. ja viem, rodina je vazna vec, zaklad statu a spolocnosti a tam idu
vsetky zarty stranou :-) Holt clovek si musi vybrat, manzelka a 12 deti,
alebo utracat na to co cloveku robi radost ;-)