WinPIC a regulace PWM pro vreteno - Re: Help - programovani PIC16F873A

RVsoft rvicek@quick.cz
Pátek Červen 2 21:21:21 CEST 2006

Prichy napsal(a):
> Zdravim.
> s picem moc neumim, ale HW a SW mam stejne a 16F628A mi to
> programuje v pohode.
> Kazdopadne si zase na vas dovolim podotazecku :-)
> neni ta 873-ka urcena na PWM regulaci otacek vretene?
> jak zde nekdo uverejnoval tu aplikaci?
> (sam se to totiz hodlam spachat, zatim reguluji PWM s
> 555....bez zpetne vazby je to o nicem)
>
> Prichy

Zdravim tez,

ne neni urcena na regulaci vretena, ale na jeden stavovy automat -
automaticky podavac a jen tam je proto, ze ma hodne I/O a take AD pro
nastavovani cekacich casu - chteli aby tam byly cudlitka-tocitka tak je
tam maji.

Jen, aby to nebyl takovej blabol o nicem tak ten WinPIC je uplne skvelej
- ted jsem se k nemu vratil, ze jej poradne otestuji a chodi asi tak 10x
rychleji nez ICprog - sam si zdetekuje i verzi PICu proste neuveritelny
komfort. Zkusil jsem programovat krizem krazem ruzne kombinace -
verifikovat - mazat - nastavovat conf.bity a vsechno rychle a spolehlive.

Co se tyka regulatoru pro vreteno - tak Vam muzu poslat zdrojaky a i
schema toho co mam a co jsem zkousel - muzete se klidne zapojit do
vyvoje :-)
Zatim je to tak, ze jako zpetna vazba jsou bud 2 magnety na rotoru a
snimac je jedna TLE4905 - SW ted umoznuje nastavit otacky a smer v
rozsahu 0-10.000rpm a na displeji ukazuje co je nastaveno a jake jsou
aktualni otacky + jake je nastaveni PWM a jaky je koeficient regulace
(je to velicina uvnitr programu, ktera je exponencialni a urcuje
"smernici" opravy otacek). Chodi to celkem slusne, ale budu muset
zvetsit pocet magnetu na rotoru, protoze mam male rozliseni zmeny
otacek/s a musim merit delsi dobu a to mi prodluzuje reakcni dobu.
Nepomuze nai obraceny system kdy bych meril periodu mezi magnety - je to
pomale v pripade, ze se motor toci pomalu.
Uz ted je to pouzitelne dobre, ale bude to chtit jeste doladit a
predelat DPS - nejak jsem podcenil filtraci a odstrelil jsem jeden MCU.

Az to bude k nejakemu uverejneni tak se to urcite objevi na webu.

--
RadekCX - http://www.cncnet.info