Koax na TV rozvod

Libor Kavan lkavan@krkonose.cz
Úterý Červenec 25 23:07:23 CEST 2006

At 20:49 25.7.2006 +0200, Ales Martinek wrote:
>Dobrý den

>Jde mi o to ze se nedoká¾i vyznat v kvalitì dne¹ních kabelù a proto se
>chci zeptat na doporuèení na nejlep¹í pomìr kvalita/montá¾/cena. Tzn.
>abych nekoupil kvalitní kabel za 10kè/metr s tím rozdílem ¾e se nedá
>ohnout a apod.

Zjednodusene asi takto:
Predpokladam, ze to je rodinny domek. Takze co se tyka utlumu, tak pri
vzdalenostech, ktere pripadaji v uvahu, bude vyhovovat kazdy dnesni TV/SAT
koax. v TV pasmu bude mit dobry koax utlum cca. 15dB, bezny 20-25dB, mizerny
kolem 30dB na 100m delky. Z elektrickych vlastnosti je jeste dobre, aby mel
kvalitni stineni. Idelane folii a pres ni dratky. Cim vice dratku, tim lepe,
i z hlediska montaze. Pokud budes pouzivat sroubovaci Fka tak je lepsi mit
dost dratku, nektere pri sroubovani pretrhas. Urcite si vyber koax s penovym
dielektrikem(bile, mekke). Muzes potkat koax s PE dielektrikem (cire, tvrde)
- nebrat, ma velky utlum na vyssich kmitoctech. Dal muzes narazit na
vzduchove dielektrikum (cire, jako PE, ale v rezu vypada jako hvezdicka,
jsou tam vzduchove komurky) Ten ma sice dobre elektricke vlastnosti, ale
mechanicky nic moc. Nesmis ho ohybat do moc ostrych polomeru, jinaxe
dielektrikum prohne, stredni vodic se vyosi, utlum brutalne vzroste.Dalsi
neprijemna vlastnost je, ze pokud tehle kabel tahnes venkem (treba k
parabole) muze do nej natect/zkondenzovat voda a z kabelu se stane pro VF
temer nevodivy provazek ;-)
Takze suma sumarum, vezmi nuz a vyraz do prvni elektry kterou uvidis, kousek
kabelu ohol, zhodnot dielektrikum a opleteni a pak vybirej podle ceny ;-)

S pozdravem           with best regards
 Libor Kavan, Dlouha 421, 543 03 Vrchlabi III,Czech republic
 Phone & Fax:+420 499 426 232       http://www.techtronex.cz