OT - Barva na radiatory.

J. Polivka jpolivka@mbox.vol.cz
Sobota Červenec 22 17:02:30 CEST 2006

Tak tady si dovolim trosku poradit.
Na radiatory je nejlepsi co "nejmastnejsi" material.
Nejlepe totiz vyhovi zmenam teplot.
Tzv. mastny material se totiz nejlepe prizpusobi roztaznosti pri zmenach
teplot o desitky stupnu.
Krome specialnich barev na radiatory, ktere by toto mely splnovat, ale
mnohdy nesplnuji, kvuli usporam, tak asi nejlepsi je a byl olejovy email
venkovni. Bohuzel ma dlouhou dobu schnuti a take vytvrdnuti. Vydrzi Vam
dlouha leta, ale zase je dobre si uvedomit, zda chcete radiatory myt,
(udrzovat v cistote), nebo je jednou za cas natrit a mit pokoj. Jedno je
levnejsi a nebudete to delat Vy, ale asi manzelka a druhe je drazsi a budete
to delat asi Vy a nebo lakyrnik.
Pokud pouzijete ( sakra jak se to spravne pise ? ) Hemmerait, tak se Vam s
tim bude sice dobre delat, ale nater se pak chova jakoby "skleneny" a kazde
tuknuti do radiatoru pak sebou nese odloupnuti barvy. Muzete samozrejme
pouzit i syntetickou barvu a pak je doba schnuti i vyzrani daleko kratsi
nezli u olejove barvy.
Barvy vodou reditelne na radiatory moc nedoporucuji. Ale technologie jdou
kupredu mocnou silou a ja v oboru jiz hezkych par let nepracuji :-)). Jako
chalupar vsak vyuzivam svojich zkusenosti a zatim OK.
Hezky den, J. Polivka

Dobrý den,

už teď se připravuji na zimu a byl jsem rodinou pověřen k výběru barvy
na radiatory a trubky ústředního topení - ještě klasika, žádná měď a
hliník. Máte někdo s něčím dobré zkušenost? Potřebuji něco bezpečného,
abychom na podzim po první zatopení všichni nevytuhli a nevychladli.

Prodavač mi doporučil Acryl Seidenmattlack, no ale je to prodavač a těch
se v poslední době hodně bojím.

Díky za informaci

Pavel Krafčík