Jak otestovat HEXFET

Petr Simek psimek@jcu.cz
Středa Červenec 19 23:19:11 CEST 2006

On Wed, 19 Jul 2006 Serych@panska.cz wrote:

> Druhy je evidentne prorazeny, protoze zarovka sviti trvale a gate na ni nema
> vliv. Jedine, co nevim je, proc tam vlastne je ta antiparalelni dioda
> (ochrana proti pulzum z indukcni zateze nebo nejaky jiny duvod ???) a jak

Duvod je ten, ze se spoji substrat s jednim vyvodem a ten se pak jmenuje
S. Kdyby se to neudelalo mohl by spinat obe polarity, ale budic by byl
docela slozity, protoze by musel budit vzdy proti te elektrode ktera ma
nizsi potencial.

> vyzkouset, jestli je u toho dobreho tranzistoru OK nebo jestli ji pruraz
> prvniho tranzistoru treba nevzal s sebou do Si nebe.

Pokud funguje tak je asi OK.

> Ale kdyz jsem koukal na zapojeni toho menice, tak jsem zjistil, ze ty dva
> tranzistory prizemnuji dva konce vinuti trafa, jehoz stred je na +12V, takze
> to jsou vlastne dva nezavisle okruhy a smrt jednoho by nemela druhy ovlivnit.

Teoreticky mohla, kdyz zustane sepnuty jeden konec prurazem a pritom
se sepne i druhy konec, tak se ty mag. toky budou odecitat a proud
poroste mnohem rychleji. Ale asi ten zkrat driv stahne napeti k nule
nez se to projevi.