Jak otestovat HEXFET

Serych@panska.cz Serych@panska.cz
Středa Červenec 19 22:58:54 CEST 2006

> jeden ze dvou

> pritom neznicit
> klidne odpajim)?
>
> Mezi D-S by mela byt dioda takze nejakym malym napetim, ale zalezi co
> je na te desce okolo..

Ja jsem nakonec ty tranzistory odpajel a zapojil podle prilozeneho schematu.
Naznacenym dratem z konce odporu jsem "smrdlal" na +12V nebo na zem a u
jednoho tranzistoru se to chovalo podle mych predstav, to znamena, ze pri
dotyku 12V se zarovka rozsvitila, pri oddaleni dratu zustala svitit, jak se
gate nabije a naboj nema kam utect a pri dotyku na zem to zhasne.

Druhy je evidentne prorazeny, protoze zarovka sviti trvale a gate na ni nema
vliv. Jedine, co nevim je, proc tam vlastne je ta antiparalelni dioda
(ochrana proti pulzum z indukcni zateze nebo nejaky jiny duvod ???) a jak
vyzkouset, jestli je u toho dobreho tranzistoru OK nebo jestli ji pruraz
prvniho tranzistoru treba nevzal s sebou do Si nebe.

Ale kdyz jsem koukal na zapojeni toho menice, tak jsem zjistil, ze ty dva
tranzistory prizemnuji dva konce vinuti trafa, jehoz stred je na +12V, takze
to jsou vlastne dva nezavisle okruhy a smrt jednoho by nemela druhy ovlivnit.

Jakub Serych