OT: Pracka v coudu

mk info@mcu.cz
Středa Červenec 19 11:02:39 CEST 2006

> Kdyz si napr. uvedomis, ze vyrobci domaci elektroniky v EU budou za rok
> nuceni vsude implementovat tzv. ochranu pred druhym selhanim (je to docela
> strasak) a zaroven nechteji prodrazit zarizeni u montaznich zakazniku
> tepelnymi pojistkami apod., tak musi zajistit SW tak, aby mel selfcheck,
> styl podle programovacich standardu (napr. MISRA), pravidelne obnovovani
> registru, vsude kontroly FUNKCNICH mezi promennych apod. (ten seznam
> podminek pro SW "class B" je pekne dlouhy), tak to potrebuje rozumny
> zaklad
> [...]

Tak jeste jednou a pomalu: "nac mam implementovat do NAHRADY MECHANICKEHO
RADICE nejaky RTOS potazmo sofistikovane rizeni otacek motoru ???" Nechci se
zde bavit o smysluplnosti takove nahrady, ale jen a pouze o reseni pri danem
zadani :-)))

A k tomu jak jsi se krasne rozepsal: Jasne, do tech novych dame rovnou Linux
a bude vymalovano. Linux je modni, perspektivni a pomalu se zacina cpat do
kdejake blbosti. Tam, kde mi stale bohate staci modulek s 8-bitem a
jednoduchou aplikaci cpou progresivni vyvojari 32b procesory s OS. Ze pry to
jinak nejde - kdo by se "sral" na nejakem 8b, kdyz na tom 32b mam bohatou
rezervu ve vykonu, pameti, etc. To, ze vetsina tech "progresivu" pomalu
nezna zaklady algoritmizace, vlastnosti prog jazyka a konkretniho prekladace
se jiz pomalu stava standardem. Oni to prece znat nemusi :.)))))) Tak nejak
se mi vzdy pri setkani s nekterym z nich vybavi Mrazik a hlaska: "Ty mas
svaly, ja mam cary" Promin ze si nesedam na zadek pred timto trendem, proste
se mi zda ujety.

S pozdravem
MK

PS: to jen tak "soukrome"