OT: Automaticke provedeni prikazu na WL500g

Josef Štengl ok1ced@nagano.cz
Úterý Červenec 11 20:13:46 CEST 2006

Ahoj,
 Teď nevím jestli ti nebudu kecat, protože používám OpenWRT
 (www.openwrt.org, doporučuji  k vyzkoušení, jediné co jsem na něm
 nerozběhal bylo přihlašování k webovému rozhranní,
 ale já se mu nedivím, provedl jsem mu nepěkné věci. Není primárně
 ovládán přeze web ale přeze konzolu (telnet, ssh), takže opatrně s
 přehrávaním).
 Chvilku jsemměl přístup k routru a Olegovým FW a ovládání bylo stejné.

 Příkazy: nápověda
 <commmand> --help|-h
 některé podporují pouze --help některé pouze -h z důvodu vezkrze
 historických. Pokud není (zde běžné šetří se místem) tak vyhledávač a
 vyhledat manpage <command> a ono něco vypadne

 K experimetováni: osvedčilo se mi se mi funkční verzy překopírovat na
 externí flash (třeba http://wl500g.dyndns.org/) ze které se pak bude
 zapisovat a experimentovat na té  flashce, poněvaž ji můžeš vyjmout a
 opravit chybné nastavení a ne to
 přeflashovávat zaseznovajávůlcojsemtozasepodělal :-)
 Filesystem zvol ext2, ne ext3, zapisuji se pak metadata a to pak vede
 ke kratší životnosti flashky (inu progmatoři toho moc neví o
 elektonice, já zase o ext3 toto jen věštím). Ups tipul bych že při
 záisu na extení flashku nemusíš upgradovat flashfs ... ponevaž je to
 narozíl od squashfs zapisovatelný filesystem (je možno použít i jffs
 filesystem, ten je RW. Moc hezku pro flash paměti, ale asi pouze pro
 emmbeded zařízení, ne pro USB. Škoda.)

 K nastavemí SSID. Je to v poměnných které se spavují příkazem nvram.
 nvram show ti je vypíše, nvram show|sort i setřídí, nvram get <klic>
 vypíše hodnotu, nvram set <klic>=<hodnota> zapíše.
 aktualizace flash nvram commit. Dej si pozor na mazání promměnných
 <klic>= neni stejné jako kdyby klic neexistoval! Viz  nvram unset...

 Bootovani. Linux spoští po nahratí jádra a ostatních věcí příkazy ze
 souboru /etc/inittab. Tak po tom jdi a zjistš co se ti pouší dále.
 Běžne se spouští příkazy /etc/init.d/S* (u 'plného' linuxu je to trošku
 složitější). viz manpage inittab. Nelekni se.

 Webové rozhranní je pouhý forondend k příkazům.

 wl bere údaje z nvram.

 Hodně štestí je to docela dobrá hračka.
 ced