Ceny za elektřinu ?

Jan Waclawek wek@evona.sk
Pondělí Červenec 10 16:43:07 CEST 2006

Michal Grunt wrote:
> Dal si nekdo praci spocitat skutecnou navratnost TC (nemyslim ted nejake
> reklamni letaky)? Nerejpam, docela by me to zajimalo. Bral v uvahu
> zivotnost, provoz - elektrinu (kolik ze ma TC topny faktor, 3? 1kw
> elektriny, 3kw dostanu?), porizovaci naklady a dalsi naklady - napr.
> nutnost zatepleni.
> Neni to tak, ze plyn (drevo) ohreje vodu na daleko vetsi teplotu nez TC
> (55 stupnu?) a nekde je nutne vymenit radiatory za jine s vetsi plochou?

Mno je to asi o trocha zlozitejsie. Pocitanim drobnych sa zvacsa clovek
doberie nejakeho scestneho vysledku; mozno je ovela zaujimavejsi
kvalifikovany odhad. Dalsia vec je, ze to nie je plug-and-play a
najlepsie sa realizuje pri stavbe resp. rekonstrukcii apod.

Mozno ma AZE teraz prizabije, ale IMHO je problem dost podobny ako u
spominanej domacej automatizacie...

- mozete si kupit mercedes (to je to predzute ABB, Niko, Siemens a
cojaviemcoeste)

- mozete snivat, ze si mercedes poskladate ("21.storocie", pardon... :-) )

- mozete si poskladat nejaky sportiak, ak mate nekonecne nadsenie a ak
na to mate cas, peniaze atd. (verim tomu, ze su borci, co si 21.storocie
poskladali, ale tiez verim, ze to hodne stalo)

- mozete si poskladat skodovku (nic proti, este stale je to hodne obdivu
a uznania)

wek