Pripojeni kabelu

Rt jr@siliconbrain.biz
Neděle Leden 29 19:00:05 CET 2006

Jen pro informaci:

Wago dela svorky pro pripojeni plnych vodicu, tedy pruzny plisek (tzv.
napichovaci) - ty byly vymysleny koncem padesatych let minuleho stoleti
v Nemecku (zapadnim)- pro spojovani predevsim silovych hlinikovych
vodicu a prodavaji se dnes v beznych elektrech. Pozor ovsem, zda na
svorce je opravdu logo Wago, nikoli jen napis Wago

svorky univerzalni, ktere se musi pred zasunujim vodice otevrit bud
tlacitkem nebo zasunutim sroubovaku (nebo specialniho nastroje Wago,
ktery pri 100nasobne cene sroubovak  supluje :-). Tyto svorky jsou
urceny pro plne i slanene vodice.
Tento typ svorky je pouzit i u novych 3fazovych vidlic; je mozno pouzit
i slanene vodice bez koncovky, pri zasouvani odizolovaneho konce je
ovsem nutno svorku sroubovakem otevrit. Na to je urcena mala sterbina
nad vstupem pro vodic.

Se svorkami Wago (236 a 232) pro PCB mam mnohaletou zkusenost v tech
nejtezsich podminkach - stavebni stroje pracujici v teplotach -30 az +80
st. C, silne vibrace, prasnost, nulova udrzba. Dosud neselhala ani jedna.

Kopie, ktere lze videt v objimkach na zarovky, pripadne v levnych
vidlicich jsou ve velke vetsine bohuzel jen zmetky, kterymi bych si
vetsi vykon nez 100W netroufl bez dozoru prenaset.
--
Rt