Varistor (WAS: Re: Regulace seriveho motoru z jednocipu)

Jirka zaloha@volny.cz
Čtvrtek Leden 26 13:32:59 CET 2006

Kamil Rezac napsal(a):
> Jsem o tom tak v tramvaji premyslel - kdyz dam varistor paralelne k
> triaku, tak mi ho pri prepeti premosti a zatez (topna spirala) pojede
> na plny kotel, dokud se neco neroztavi. Paralelne k zatezi mi vyrobi
> zkrat na vystupu, asi zhebne triak a vypadnou pojistky/jistice. Tak
> nevim, co je lepsi. Nebo je v te uaze nejaka chyba?

Ano, je. Varistor nespina (ve smyslu ze by zustal sepnuty - nema oblast
zaporneho odporu), pusobi pouze jako omezovac. Podobne jako symetricky
transil nebo antiseriove zapojene ZD. Viz priloha.

--
Jirka