Varistor (WAS: Re: Regulace seriveho motoru z jednocipu)

Jirka zaloha@volny.cz
Středa Leden 25 15:30:49 CET 2006

Kamil Rezac napsal(a):

> Jeste jedna otazka - jak se dimenzuje varistor, ktery se doporucuje
> paralelne k zatezi (zde topna spirala) pri triakovem spinani - v GM
> katalogu jsem videl ruzne udaje jako 1200A, ruzne zlomky wattu, ale co
> z toho vybrat? Predpoklad je, ze u odporove zateze na tom houby
> zalezi, ale radsi se ptam, nerad bych vyplodil sirokopasmovou rusicku

Mno...ja bych ho tedy pripojoval spis paralelne k triaku, chranit ma ten
triak... Tim je pak i omezen max. proud varistorem (protoze tece pres
zatez) a z katalogovych udaju varistoru (pripustne zatizeni versus cas)
lze pak spocitat potrebny typ.

Jinak u odporove zateze bych dal pouze snubber (RC clen) a hlavne triak
dimenzoval dostatecne napetove (800V). Pouzijete-li snubberless typ
(odolnejsi) a date k nemu jeste prece jen ten snubber, melo by to byt
zcela osetrene (samozrejme az na udery blesku apod.).

--
Jirka