Varistor (WAS: Re: Regulace seriveho motoru z jednocipu)

Kamil Rezac krezac@gmail.com
Středa Leden 25 15:18:50 CET 2006

Potvrzuju, je to tak, je tam obycejna 280 motor (nebo neco podobneho)
a na dvanact voltu se toci primerene. Za provozu jsem nemel odvahu
zmerit, protoze je schovany uprostred topne spiraly a strkat skz ni za
provozu merici kably se mi moc nechtelo.... ;)

Jeste jedna otazka - jak se dimenzuje varistor, ktery se doporucuje
paralelne k zatezi (zde topna spirala) pri triakovem spinani - v GM
katalogu jsem videl ruzne udaje jako 1200A, ruzne zlomky wattu, ale co
z toho vybrat? Predpoklad je, ze u odporove zateze na tom houby
zalezi, ale radsi se ptam, nerad bych vyplodil sirokopasmovou rusicku

Predem dik za odpovedi

KR