OT ..dotaz pro pritomne modelare.

RV vicek.radek@cpost.cz
Pátek Leden 20 07:44:01 CET 2006

:-)))))))

Vy jste strelci....

Vetsina modelarskych motoru se vam tocit obracene nebude a nebo jen
stezi (budou kulhat) pokud nemaji sani rizene pistem (tam je pak cele
casovani symetricke podle HU a DU) a nemaji na sani membranu.

Dale nevim jakou elektroniku mate na mysli - pokud mate motory se
zhavici svickou tak tam jedina pouzitelna elektronika je regulator
zhaveni. Jinak se otacky ridi jen oteviranim soupete v karburatoru a na
to staci servo - jeden kanal RX a kabel 1:4.

Jo ahaaa ted mi to docvaklo ten ufolet - no ctyri motory to bude masakr.
Uvedomte si, ze vetsina modelarskych dvoutaktu podava vykon v celkem
malem rozmezi otacek a potrebuji vyfuk ktery ten motor podporuje v tom
co ma delat (treba jako priklad ty Hatori vyfuky u vrtulniku jsou uplne
jine nez pouzivam treba ja u rychlostnich lodi). Pokud nutne potrebujete
predelat smysl otaceni motoru - tak bud nove klikovky (zadna legrace par
jsme jich uz delali) a nebo nova soupatka. Vzhledem k tomu, ze pisete
MVVS, tak pokud je mi znamo tak ploche rotacni mel jen MVVS 2.5 GR a pak
ma jeste MVVS 6.5 GRRT valcove rotacni soupatko typ Natalenko - obe lze
vyrobit snaz nez delat novou kliku - vsechny ostatni motory maji sani
rizene klikovkou. I tak to neni uplne optimalni nebot se nekdy umistuje
pistni cep mimo osu valce a v pripade obracenych otacek je to horsi nez
kdyz je na stredu.

Moje doporuceni je pouzijte jeden silny motor bezici v prstenci (pokud
je dotycny zrucny at pouzije nejakej bazmek aby mohl pouzit dve
protibezne vrtule) a do vystupu vzduchu umistete krizem dve nebo ctyri
kormidla ovladane servy a tou stabilizacni elektronikou.

Jinak vetsina karburatoru u MVVS (az ted se trochu vylepsili) stala za
....  Sestelovat ctyri motory bude pakarna.

RadekCX