Prehistoricky telefon v Praze

jan.kuba jan.kuba@seznam.cz
Středa Leden 18 13:47:20 CET 2006

Pozor, nektere VoIP brany neumeji impulzni volbu ! Pouze DTMF. (Siemens)
A pokud umeji impulzni, muse se jim rict, ze se impulzni ma pouzivat. I
tak nekdy volba neprojde, pte stare ciselnice jsou treba zatuhle, nebo
jeste  nedodrzuji standard. Treba  stara "vidlicka" 5FP120 00 ma
ciselnici Prchal-Jilek Ericsson a ta jeste nema poresen rozjezd  pred
zapocetim volby. ( cislo 1 je blizko mechanickeho "zarazitka " na prst,
takze impulzy 1,2,3 jsou zkreslene.( pomer impulz/mezery volby je
zachovan, ale ne sirka - je to zpocatku "roztahane")
 Az novejsi ciselnice maj  dirku 1 mnohem dale od toho zatazitka a
ciselnice, kdyz se vraci uz ma spravnou rychlost, tudiz jsou i cisla
1,2,3, se spravnymi casy sirky impulzu.
Ja jsem nad timhle "vykrvacel" kdyz jsem prave repasovanou vidlicku
pripojoval k nejake pobockove ustredne. Vyresil to tenkrat kolega s
nejakym implantatem v telefonu co pocital impulzy z rotacky a posilal to
jako DTMF. Podotykam, ze na "statni" lince ten telefon i bez uprav jel v
poradku.