fotovoltaicke clanky na strese a rozvodny system

Daniel Valuch daniel.valuch@wanadoo.fr
Středa Leden 18 09:45:43 CET 2006

Ono prepojit vystup so vstupom kablom by prinieslo ucinnost tak 95% :-)
Kolega ma doma clanky s vykonom asi 3kW a je s tym velmi spokojny.
Energiu od neho EDF vykupuje asi za trojnasobok normalneho tarifu.
Zrejme si to mozu dovolit, lebo vyprodukovana energia je okamzite na
mieste spotrebovana nim a susedmi, takze odpadaju pomerne znacne straty
v distribucnej sieti od velkej elektrarne do domacnosti.
Este k tomu nazoru ze solarne clanky za dobu zivotnosti vyprodukuju
menej energie ako bolo pouzitej na ich vyrobu. Toto uz davno neplati
(vyhodit ucebnice zo 60-tych rokov, zhypnotizovat majstra odborneho
vycviku a vysvetlit mu ze doba medzicasom pokrocila). Spotreba energie
na vyrobu je uz v rade 1 roku prevadzky.
b.