[OT] Navratnost tepelneho cerpadla bylo [OT] RE: Plasma nebo LCD ?

Ivan ivan.smrekovsky@stonline.sk
Pondělí Leden 16 19:39:51 CET 2006

V cechach je firma, ktora ponuka stavebnicu TC za prijatelne ceny. Pokial
mate dostatok casu, dokazete si urobit tepelne cerpadlo, ktore ma navratnost
do troch za piatich rokov  :)

Ivan

----- Original Message -----
From: "Tomáš Tomáš" <tom.tore@seznam.cz>
To: <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Monday, January 16, 2006 1:23 PM
Subject: [OT] Navratnost tepelneho cerpadla bylo [OT] RE: Plasma nebo LCD ?

Kdyz uz je rec o navratnosti TC, zrovna se snazim navratnost takove
investice spocitat,
Chystam se stavet RD a premyslim jak resit topeni.
Parametry domu budou asi nasledujici :
- plocha domu cca 250 az 300 m2
- tepelny odpor sten > 5 m2K/W
- Eurookna k=0.7
- nucene vetrani s rekuperaci tepla (spise z duvodu omezeni prasnosti)
- z psychologickych, socialnich, pro jistotu , jako vykonne skartovaci
zarizeni :- ) uvazuji o krbove vlozce v obyvaku.
-

Otazkou je jaky zdroj tepla zvolit a pak take jake topne medium zvolit.

Teplene cerpadlo, nejsem si jist, zda me pro takto dobre izolovany objekt
investovat nemaly peniz do TC, zvlaste kdyz se nacina hovorit o zruseni
vyhodne sazby pro TC.
Pokud uz TC tak je otazka jake rekuperace svadi k pouziti vzduch vzduch, ale
z hlediska ucinnosti jde o nejhorsi reseni.

Stejny problem mam s topnym mediem, nejvice by se mi libilo stenove topeni,
ale nucene vetrani  svadi k teplovzdusnemu vytapeni, kde mam, ale strach z
neprirozene tepelne pohody, studenych povrsich a pruvanu pri vetsi zime.

Neresili jste nekdo podobny problem a jak jste se rozhodli ?

Dekuji