[OT] Navratnost tepelneho cerpadla bylo [OT] RE: Plasma nebo LCD ?

Pavel hw@itherm.cz
Pondělí Leden 16 13:56:59 CET 2006

sice to patri asi spis na servr tzb-info.cz, ale na jare zacinam stavet dum
o plose 190m2

- stavebni material MEDmax s R > 7 s tim ze i zevnitr mate 5cm EPS a tak se
dobre tahaji vsechny rozvody
- okna bez ramu s k cca 0.7
- prosklena jizni stena plocha 7x6m - temer hlavni zdroj tepla pro dum
- vetrani od Atrea.cz
- rovna zelena strecha
- ohrev tuv elektrinou s moznosti v lete ziskavat teplo z vetraneho vzduchu
(takove male tepelne cerpadlo)

krb jsem taky puvodne chtel (hlavne na ohrev TUV), ale nikdo neni schopny
dodat takovy co ma alespon 75 procent tepla do vymeniku na vodu. protoze
bych tim krbem dum pretapel. navic pri mem rozmeru pozemku a lenosti bych
stejne musel kupovat drevo uz nastipane a ususene a asi by to ani nevyslo
uplne levne. navic ja v podste ani topit nechci, mely by to zvladnout
vsechno spotrebice (treba ta nize diskutovana plazma, protoze ta co mam ma
na stitku 461W a topi prumerne 70%) a jizni okno.

co se tyka zdroje tepla, tak bych pri malych ztratach sel do elektriny, cena
je temer srovnatelna s plynem a kotel levny. hlavni je podle me udelat
system ktery bude moct pouzit jakykoliv zdroj tepla, tzn nedat si treba
kabely do podlahy. proto mam prave tu atreu, protoze tam je vymenik
voda/vzduch a zdroj teple vody uz muze byt cokoliv (TC, kolektory,
elektrokotel, krb, plynovy kotel, atd....)

vetrani bych se nebal, zkuste navstivit nejaky predvadeci dum firem co
dodavaji ty vetraci jednotky. byl jsem sice jen ve dvou ale zadny pruvan
jsem necitil (mozna az zestarnu a dostanu revma) navic jsem zvykly na
vetrane prostory kancelari a firem a mit svezi vzduch v rodinem domku je
super pocit.

Pavel