CPLD - XC95xx/Coolrunner, realne???

Pavel Kořenský pavel.korensky@dator3.cz
Čtvrtek Leden 12 02:12:55 CET 2006

No, to snímání a podobné věci to zvládne určitě. Koneckonců, někde na
Webu lze najít zapojení, které celkově realisuje strukturované 3D vidění
(laserový proužek) v jednom stařičkém obvodu Lattice ispLSI1032.

Ale spektrální analýzu (tedy převod signálu pomocí FFT) to nejspíš
nezvládne. Na to se hodí spíš nějaký ten FPGA.

Pokud se týká jen té části vzorkování a ukládání do paměti, tak nováček
s předchozími zkušenostmi z elektroniky by to mohl zvládnout tak za 14
dnů až 3 týdny s tím, že to bude tak nějak chodit.

Pro ilustraci, před několika lety jsem jako totální nováček dělal něco
podobného, jen se jednalo o digitalisování klasického video signálu do
paměti. Tedy typický frame-grabber. Všelijaké hodiny jsem odvodil pomocí
dvou obvodů od firmy Elantec a zapojení CPLD jsem patlal ve Verilogu s
pomocí knih "Verilog HDL primer" a "Verilog HDL syntehsis". Po cca.
deseti dnech práce (tak dvě, tři nebo pět hodin denně) to fungovalo a
digitalisovalo to půlsnímky do SRAM.

Zdraví PavelK