CPLD - XC95xx/Coolrunner, realne???

Marek Pavlu pavlu@hwg.cz
Čtvrtek Leden 12 01:17:12 CET 2006

Zdravim,

Uvazuji o takove mensi hracce, ktera by mnela za ukol z CCD radkoveho
senzoru, jedna radka(zatim jeste nemam vybran typ), nasnimat signal pres ADC
do SRAMky. Cilem je takova lehka verze spektralni analyzy svetla zhruba ve
viditelne oblasti a pripadne, pokud senzor a optika dovoli, tak mirne doleva
ci doprava od viditelne oblasti:).

Mam ale par otazek:

1) Vleze se neco takoveho do CPLD?
Nejaky ten XC95xx nebo Coolrunner? FPGA se mi moc nezamlouva:).
Chtel bych to psat ve VHDL.
Nektery se sedmdesati nohama by vystacil.

2) Jak dlouho by mohlo trvat napsani takove srandy novackovi v teto
problematice? Radovy odhad. Pocitam, ze na to mam tak rok:).

Osciloskop nebo logicky analyzator do 100MHz bych k ruce mel a pozadavek na
merene signaly jsou nekde kolem 20MHz maximalne.

PS: Nejake pokusy jsem s WebPack ve VHDL jiz udelal, ale zatim jen "lehke"
pokusy na simulatoru...

Dekuji za nazory, napady.
Celkove pozadavky, ktere na to mam jsou nize...

S pozdravem,
                Marek Pavlu

Uvazoval jsem, ze by to cele uridilo jedno CPLD, generovalo by ridici
signaly pro CCD, generoval pozadavek na konverzi pro ADC a prenasel data z
ADC do SRAM a pak ze SRAM do ridiciho CPU jiz docela pomalu.

Vystupni signal z CDD by pak byl vzorkovan ADC 8bit do cca 6MSPS.
SRAM by mela mit 4kB, max vsak 512kB, pri datove sbernici 8bitu.
CPLD tedy musí ridit i adresovou a ridici sbernici SRAM.

Vycitani a rizeni CPLD z CPU by pak bylo po jednoduche sbernici.

END - signal o informaci pro dokonceni cele konverze

CS - vyber obvodu(aby vedel, kdy ma zacit konverzi, CS=0 a kdy ji ma
prerusit)

RD/WR - pro cteni/zapis dat a nebo prikazu do CPLD

CLK - tohle by slouzilo pro CPU, aby se dalo zapsat/vycist sekvenci dat do/z
CPLD a nebo SRAM

CMD - tenhle signal by slouzil k rozpoznani prikazu a nebo dat k prenosu

DATA - 8bitu, sběrnice pro prenos dat...

Chtel bych, aby se dalo nastavit kmitocet vzorkovani a pocet vzorku.
To je prakticky vse.

  _____

avast! Antivirus <http://www.avast.com>  : Odchozi zprava cista.

Virova databaze (VPS): 0602-2, 11.01.2006
Testovano: 12.1.2006 1:17:11