LED - IFS

JD jirkonf@seznam.cz
Středa Leden 11 13:35:28 CET 2006

   Tak v tomhle pripade bych spis usetril ten PIC na vysilaci strane a
nahradil ho 555, nekolika kondiky a odpory. Nevim na jakou vzdalenst ma
zavora fungovat, ale prijmac je relativne dost citlivy a na kratsi
vzdalenosti by nemusel preruseni paprsku vyhodnotit kvuli odrazu IR od
okolnich predmetu. Staci ale snizit vykon te IR - LED a melo by to byt
bez problemu.

   Jako maly sem zkousel delat IR zavoru na obycejne dvere (takze
vzdalenost LED - fototranzistor byla max. 1m). Nejprve sem mel tu LED
rozsvicenou stale, ale to bylo samozrejme velmi citlive na okolni
osvetleni a nepouzitelne. Pak sem ji moduloval prave 555 a vystup
fototranzistoru zesiloval tranzistory, potom OZ, ale valnych vysledku
sem nedosahl. Ted jak sem stavel ten zesilovac s dalkacem tak me az
prekvapilo, na jakou vzdalenost to funguje. Samozrejme zalezi na jakou
vzdalenost to potrebujete. Pokud na par cm (optozavora snimajici treba
nejake otacky nebo tak neco) tak tam s fototranzistorem bohate vystacite
a pouzivat 555 je nesmysl, protoze "prijmaci PIC" a "vysilaci PIC" bude
jedna soucastka. To uz ale v dotaze nebylo a tam muzu jenom hadat.

JD