Podnikani na zivnostak.

Serych@panska.cz Serych@panska.cz
Středa Leden 11 07:14:41 CET 2006

> Dobry den,
>
> rozhodl jsem se, ze si poridim zivnostak na "vyrobu a opravy el.
> zarizeni". Bude to privydelek k zamestnani. Co k tomu
> potrenuji uz jsem
> asi zjistil.
> Zajimaji me spise veci z praxe:
> - je vhodne mit ucetni program nebo staci "excel"?
Zalezi na poctu operaci za rok. Jestli jich bude rekneme do 10, staci Excel,
pokud jich bude vic, je lepsi ucetni program. Ja osobne jiz leta pouzivam
Money, ktery je do 500 pohybu za rok (a s tim si konkretne ja vystacim) free
a po prvotnim nastaveni opravdu usnadnuje praci. Nemusim o vecech vubec
premyslet, kliknu na patricnou operaci a po konci roku si necham gygenerovat
potrebne veci do priznani.
Vedle toho si vedu tabulku v Excelu, ve ktere "optimalizuji" ucetnictvi nez
ho zadam do Money :-)
> - co vzit do uvahy, kdyz se mam rozhodnout zda budu platce
> DPH nebo ne?
> - lze nejak dat do nakladu pouzivani PC, programatoru a treba meraku,
> ktere uz mam?
> - jak je to treba s elektrikou, pripojenim na internet kdyz to budu
> delat doma - nemam provozovnu?

Pripojeni na Inet do nakladu, elektrinu ne, protoze pak byste IMHO musel u
rozvodnych zavodu mit sazbu pro podnikani a ne pro domacnost a asi byste na
tom prodelal. Navic byste nejak musel rozuctovavat, co odebrala domacnost a
co zivno.

> - jak je to s pouzivanim soukromeho auta a mobilu, jak to lze dat do
> nakladu?

Mobil koupit do nakladu a mit proste dva, soukromy a zivno. Lze to asi i
jinak, ale tohle je jednoduche jak facka.
Auto pouzivam soukrome, v rezimu, kdy na nej platim silnicni dan (to je
nutne!!!) a vedu si knihu jizd. Dalsi mozny rezim je mit auto v podnikani (a
pripadne ho pouzivat take pro soukrome ucely), ale tam je IMHO papirovani
daleko slozitejsi.

> - ucet nutny neni, ale asi je vhodny, asi zalozim dalsi sporoziro, je
> nejaky problem?

Bez problemu a je opravdu bajecne mit solo ucet, protoze rozpitvavat pri
uzaverce, ktere operace byly na spolecnem uctu "soukrome" a ktere "zivno"
musi byt neskutecny vopruz, pokud je to vubec ze zakonu mozne.

Jakub Serych