Zaruky (bylo: Re: [ KOMERCIA ] \ CANON PowerShot A520 na predaj)

Jirka zaloha@volny.cz
Úterý Leden 10 19:09:47 CET 2006


jan.kuba napsal(a):
> No, konecne to nekdo trefil.
> Ano lidi, zvyknete si, ze nakupovat v zahranici je normali vec.
> Argumenty s reklamaci nejsou na miste. Existuji i jine shopy byt
> nemecke, ktere maji kamenne obchody v CR - treba OEHLING.  Ja konecne 
> nakupuji
> treba u  Fischer-Bernard , ceny vetsinou nekde jinde nez u nas. A uz 
> jsem mel i
> tu cest reklamovat zbozi. Slo to naprosto v pohode u nas v ceskem
> servisu. ( prvni rok pri nakupu u Fischera reklamace  kdekoliv, druhy
> rok prez ne)
>    A k otazce prodeje pouzite veci - i pokud je vec zanovni, ztraci
> okamzikem nakupu cca 10-20 procent z puvodni ceny. Zvlast, pokus je jiz
> zbozi pouzite. Navic  treba prizpusobit prodejni cenu aktualni cene
> v nejlevnejsim shopu, pokud prodavam na internetu. Pripadne prodavat 
> treba draz
> v mistnim tisku v sekci "inzerce"  cekat na nekoho , az se chyti.
> Kecy typu ukazu , predvedu, super výkon velmi pomohou. Ale tady na foru 
> asi tezko :-)
> Kazde zbozi se kupce najde, jde jen o to kde a za kolik....

Souhlas s vyjimkou jedine veci - a tou je uplatnovani one zaruky. Je to 
tak, ze ne vzdy existuje moznost si danou vec nechat zarucne opravit v 
tuzemsku - nejvic to zalezi na smlouve vyrobce s dotycnym servisem, co 
tu zaruku zajistuje. Dokonce nemusi byt ani stejneho rozsahu - nejsem si 
jist, ale mam pocit, ze treba dozivotni zaruka sluchatek Koss je v 
takovem Nemecku jaxi neznama (rad se necham vyvest z omylu)...

Trosku mimo misu (protoze to souvisi s tematem jen castecne): zarucni 
servis patri mezi vubec nejhorsi "ksefty" - mel jsem nejakou dobu tu 
"cest". Ceny oprav jsou urceny vyrobcem, jsou smesne a navic je vyrobce 
v pozici, kdy neustale tvrdi, ze jeho vyrobky jsou dokonale a ze 
servisem uvadene zavady se tam proste nemuzou vyskytovat (servisman 
mezitim z tech smejdu opakovane zvraci a vzpomina na starsi modely, kde 
bylo vsechno mnohem solidnejsi).... Jine excesy (zpusob jednani, 
podpora...) ani radeji nezminuju. Utechou v takove situaci mi bylo to, 
ze onen vyrobce (velka firma) nakonec zkrachoval a ja jsem definitivne 
pochopil, ze tudy cesta nepovede.

-- 
Jirka



Další informace o konferenci Hw-list