OT [MECH] RE: Vreteno k CNC ploteru

Pavel Kořenský pavel.korensky@dator3.cz
Neděle Leden 8 21:35:48 CET 2006

> Nicmen stejne nechapu jak se frezuje ten spunt nebo co to je
> co masji na svych strankach, to nemuze byt z bezne 3d frezky.
> http://www.artcam.com/artcam/engraveandmould/default.asp

Pokud myslíte to, jak je na tom napsáno "Equiila" (tedy nejspíš
Tequilla), tak to bude spíš pohár či sklenice. To se frézuje nejspíš
pomocí takzvané 4D technologie, což spočívá v tom, že frézka má krom
klasického pohybu podél tří os navíc implementováno otáčení obrobku na
CNC otočném stole.

Jeden kolega z anglické konference o strojcích Sherline má takhle
upravenou tu Sherline frézku. CNC rotační stůl, který ta firma prodává
má na frézce upevněný v úhlu 90 stupňů, má k tomu nějaké přípravky a
vhodnou kombinací krokování motorků tím dělá například sinusovky na
titanových prstýnkách, co vyrábí. Ty vyfrézované drážky se pak plní
zlatem.

Krom toho jsem podobnou ukázku viděl např. v nějakém demo k programu
Mastercam. Tam s tím zase frézovali lodní šroub z jednoho kusu kovu.

Zdraví PavelK