OT [MECH] RE: Vreteno k CNC ploteru

Pavel Novotny novotny.pp@atlas.cz
Neděle Leden 8 21:17:46 CET 2006

Tak jsem si dnes chvili hral s ArtCAM a klobouk dolu, narozdil od treba
AutoCADu, ke kteremu prijdete a cumite  jsem se celkem rychle zorientoval a
dokazal pripravit nejakou tu skoro umeleckou rytinu na vyfrezovani (zatim
neni na cem). Jsou tak k dispozici knihovny frez, knihovny materialu od
dreva, pres nezelezne kovy po ocel a vosk z ktereho se zrejme frezuji modely
pro odlevani sperku.
Pripravit na gravirovani do skla vlastni porter v tom lze za parminut bez
zvlastniho umeleckeho nadani , staci bezna fotka.
Pro strojirenske frezovani to samozrejme moc neni.

Nicmen stejne nechapu jak se frezuje ten spunt nebo co to je co masji na
svych strankach, to nemuze byt z bezne 3d frezky.
http://www.artcam.com/artcam/engraveandmould/default.asp

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of Jano
Sent: Sunday, January 08, 2006 6:09 PM
To: HW-news
Subject: Re: OT [MECH] RE: Vreteno k CNC ploteru

Karel Novotny napsal(a):
> Pokud se rozhodnu pro tu vetsi variantu frezky (1000x700x100) tak pocitam
tak trochu s castecnym komercnim provozem (kamarad ma celkem velkou
reklamku) a tak by i to co postavim melo byt trochu profi, mensi varianta uz
mi bude stacit v poloprofi provedeni :-).

> Pokud budete chtit, aby na sroubu nebyl prohyb tak srouby TR10 jsou
pouzitelne do delky 300mm a TR14 do 350 pro 1000mm to uz chce TR20, tedy
pokud vyjdu z norem prohybu pro kulickove srouby. Pokud vyjdu z presnosti TR
tak stredni trida presnosti vhodna pro profi frezky rika skoro to same.

Odmerovani u obrabecich stroju:
pomoci linearnich snimacu polohy nebo kulickovych sroubu s rotacnimi
snimaci polohy?
http://www.heidenhain.cz/dt/artikel/a2/a2.htm
http://www.heidenhain.cz/dt/artikel/a3/a3.htm
Jano