PH meter levne ?

zoodiskus@vol.cz zoodiskus@vol.cz
Pátek Leden 6 11:50:59 CET 2006

Koukal jsem na ruzne katalogove udaje u ph elektrod.
U elektrod firmy Hamilton
http://www.hamiltoncomp.com/product/sensor/pdf/Lab%20Catalog.pdf
jsme v katalogu moc neuspel, respektive pri beznem proletnuti jsem
tento udaj nenasel. OMEGA
http://www.omegaeng.cz/toc_asp/frameset.html?book=Green&file=PHE1478_1479_1525_1526
ve svem katalogu odpory uvadi, lze tam najit odpory od 60M do jen
1000 Ohmu. Jake presnosti lze dosahnout pri pouziti sondy 60MOhmu a
meraku 10Giga ?  Dalsi veci je zivotnost elektrody, elektorody
nejsou zrovna levnou zalezitosti a ja ji uziji tak 2x rocne kdy
potrebuji zmerit cca 100 vzorku. Idealne by se mi tedy hodila
elektorda s zivotnosti jeden furt :-}.

>Ano, mate pravdu. Proletnul jsem dokumentaci na netu, abych
aplikovatelnost tohoto pristroje zvazil, fyzicky ten pristroj
nevlastnim a tento parametr funkce jsem prehlednul. I tak ale
podotykam, ze sondy pro profesionalni mereni maji vnitrni odpor v
desetinach gigaohmu a tam by Agilent pri
pozadavku na mereni s diferenci alespon +/- 0,1 pH neuspel. Pro
prumyslova mereni se pouzivaji sondy nizkoimpedancni, protoze je
mereni mene zatizeno sumem i driftem signalu a lze pouzit predevsim
levna mechanikcy odolna plastova tela. Ono take - meri se vetsinou
tyz analyt dlouhodobe, cili interferenty lze s uspechem eliminovat.
Profesionalni pH metry maji
souhlasnou vstupni impedanci v radu nejmene tisicu gigaohm.

Hezky den,
Simon Cihelnik