OT: pripojeni UATA IDE disku

Miroslav Sinko sinkomiro@rocketmail.com
Čtvrtek Leden 5 22:05:30 CET 2006

Master samozrejme moze byt pripojeny na stredny konektor, len sa potom
doporucuje mat slave pripojeny na koniec (v zmysle nenechat koniec
volny, kvoli impedancnemu zakonceniu kabla).

Ono to funguje tak, ze ak si jumperom na disku natvrdo zvolite
master/slave, tak toto je radicom brane do uvahy prednostne. Ak nechate
jupmery v polohe CS (cable select), tak master a slave je urcene
poziciou na kabli, co byva tak, ze master je na konci a slave v strede.
Osobne nikdy nenechavam jumper na cable select, lebo zazil som pocitac,
kde obcas po resete radic nenasiel disky (po tvrdej volbe master a
slave to behalo spolahlivo).

Este by som upozornil, ze ak je disk na kabli sam (mal by byt na
konci), treba pozriet jumper settings - hlavne disky WD (moje oblubene,
no flame) maju inu polohu pre single ako pre master, ked je slave
pritomny. Disky inych vyrobcov maju zvacsa pozisiu jumpera pre single
totoznu s poziciou pre master.

miro