OT: pripojeni UATA IDE disku

Dawid Ferenczy ferenczy@volny.cz
Čtvrtek Leden 5 21:36:19 CET 2006

Zdravim,

   predem se omlouvam za OT.

   Zakladni  otazka  -  muze byt master pripojen uprostred "ksandy" a slave na
   konci (nemuzu to ted jednoduse prehodit)?

   Mam  totiz  motherboard  QDI  Kudoz  7E/333  a  poridil jsem si 300 GB UATA
   disk  Seagate  Barracuda (ST3300831A). Az po pripojeni jsem zjistil, ze IDE
   radic  adresuje jen 28bit., takze mam dostupnou kapacitu "jen" 137 GB, coz
   take  reportuje  BIOS  (resp. setup). Takto vse funguje, jen jsem ochuzen o
   vic, nez pul disku.

   Na  inetu jsem zjistil, ze by mohlo pomoci preflashovat BIOS (puvodni verze
   nejspise  3.2).  Po  nejakych  peripetiich se mi to opravdu povedlo a to na
   verzi  3.9,  asi  o  rok a pul mladsi. Jednou mi setup zareportoval 300 GB,
   nikdy vsak nenajela Wokna2k (BSOD - inaccessible_boot_device), pote uz opet
   reportoval  jen 137 GB, ale Wokna porad nic. Vyzkousel jsem uz asi 5 verzi,
   vsechny  vyssi nez originalni stejny vysledek. S novym BIOSem Wokna najedou
   jedine, kdyz je Barracuda odpojena...

   Tak nevim, nemate nekdo nejaky napad?

   Dekuji.

--