Generovani frekvence PICem

Jan Waclawek wek@evona.sk
Úterý Únor 28 14:53:12 CET 2006

RVsoft wrote:
> Je to jen slovickareni :-))) ale az po prevod na digitalni slovo je to
> linearni - nelinearita vznika az pri zpracovani toho slova.

Nelinearita vznika z definicie a implementacie.
Definicia:
Chcem mat linearny vztah medzi uhlom natocenia potaku a frekvenciou
otacania motora.
Implementacia:
Potak ma linearne meniaci sa odpor od uhlu natocenia, tento odpor sa
linearne prevedie do digitalnej podoby a na zaklade neho sa linearne

> A ten potak s jinym prubehem by to neresil vzhledem co bylo receno a jak
> to bylo napsano - ten skok ze 4.5kHz na 2.25kHz by tam byl v kazdem pripade.

To je _druha_ vec; nielenze to je nelinearne, ale je to aj diskretne.
Ten neprijemny skok vznikne ako kombinacia tychto dvoch javov.
Pochopitelne s tym "hyperbolickym" potakom by tam ten skok bol tiez, ale
fungovalo by to trocha inak. Teraz na tom konci to mate velmi "citlive",
t.j. male natocenie sposobi velku zmenu otacok a este ktomu skokovitu. S
tym "hyperbolickym" potakom by ste trebars v polovici mali otacky
zodpovedajuce polovici maxima, a potom by sa uz dalsim natocenim nedialo
nic (vystup je uz na tej "vodorovnej casti" hyperboly), az tesne pred
koncom by sa zmenila hodnota o 1LSB prevodnika a skokom by sa otacky
zmenili na maximalne.

Riesit to treba z tej druhej strany, t.j. natocenie potaku (cislo co
vypadne z AD prevodnika) treba chapat ako pozadovane otacky a k tomu
treba dopocitat periodu (ci uz analyticky alebo tabulkou); uz je potom
len na implementacii, ako presne dokazete to casovanie urobit; ale
myslim si, ze nebudete mat problemy.

> Ale myslim ze jsme to uz vyresili... :-))

Jasne, ale az nas admin nezatrhne, pokojne mozeme poklabosit, nie?
:-)))

wek