Generovani frekvence PICem

Jan Waclawek wek@evona.sk
Úterý Únor 28 14:29:25 CET 2006

RVsoft wrote:
> Jelikoz musim ale generovat i stridu tak se to smrskne na polovinu -
> tedy 110us a jelikoz mi samotnej interrupt trva 54us nema uz moc
> moznosti udelat mezikrok - kdyz jednou vynecham tak vynecham celych 54us
> coz je ale frekvence uz polovicni. To je to co mi nedoslo kdyz jsem si
> to vymyslel a prisel na to az pri testovani.
>
> Pak je bud moznost zmensit dobu vykonavani preruseni - kdyz jej zmensim
> na polovinu dostanu i polovicni zmenu frekvence.
>
> proto kdybych prednastavoval jen timer0 a mel co nejrychlejsi preruseni
> slo mohu delat korekci s krokem inkrementace timeru.

Ale nieeeee, vobec nie, to ste nepochopili. Ja viem ze som zly ucitel,
ale dajte mi sancu.

Vy mate teraz najkratsi krok 110us. Druhy najkratsi mate 2x110us a to je
uz prilis daleko lebo to je polovicna rychlost motora. Inaksie povedane,
cas medzi preruseniami je konstantny a menite pocet preruseni medzi hranami.

No tak si na tom konci potaku prestavujte cas medzi 2 preruseniami a
nemente pocet preruseni medzi hranami, t.j. pre polohu potaku 1 budete
mat cas prerusenia 110us a pocet preruseni medzi hranami 1, pre polohu 2
bude cas prerusenia 120us a pocet preruseni 1, pre polohu 3 bude cas
prerusenia 130us a pocet preruseni 1,..., pre polonhu cojaviem 20 bude
cas prerusenia 440 a pocet preruseni 1; tam vas to prestane bavit a
zacnete od polohy 21, 22, 23... davat cas prerusenia znova 110s ale
pocet preruseni uz bude 5, 6, 7... (teda pokojne mozete natahovat aj cas
prerusenia do nekonecna)

Pod "casom prerusenia" chapem cas medzi 2 preruseniami, len sa mi to
nechce rozpisovat. Samozrejme, ako pise pan Sladky tusim, najjemnejsi
krok mate 1us pri 4MHz, to by hadam mohlo stacit.

Samozrejme si mozete natahovat cas medzi preruseniami donekonecna a pulz
robit vzdy po 1 preruseni, len to asi rychlo vybehnete z moznosti timera.

wek